شناسه خبر : 108666
پنجشنبه 03 اسفند 1402 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهمیه ۶۰۰ نفری برای استخدام ایثارگران در گمرک / درآمدهای گمرک در سال جاری ۴۵ درصد رشد کرد

فاش نیوز - محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک ایران در نشست سراسری مدیران گمرکات سراسر کشور دیشب ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت در مجموعه آموزش داشتیم.

به نقل از هیئت مدیره، تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق ورودی با رشد ۸۷ درصد و ۹۰ همت  ارزش افزوده به خزانه واریز شده است. همچنین با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته حدود ۱۴میلیون‌ تن‌ ترانزیت محقق شده که یک میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته است.

وی افزود: با محاسبه نفت تراز نفتی حدود ۱۷ میلیارد دلار مثبت است و عمده کاهش ارزش صادراتی مربوط با کاهش ارزش محصولات پتروشیمی است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: با ۱۵ کشور همسایه ۷۲ میلیون تن کالا به ارزش ۴۲ میلیون دلار مبادله تجاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ روز پس از آزمون و اعلام اسامی، کارت ترخیص کاری برای برگزیدگان صادر شده است، گفت: مجوز آزمون ۲۸۳ نفر گرفته شد و در خرداد ماه آزمون برگزار شد و ۱۵۰ نفر تا پایان سال وارد بدنه گمرک خواهند شد. سهمیه ایثارگران ۶۰۰ نفر بوده و از طریق بنیاد نخبگان نیز ظرفیت خوبی برای استخدام فراهم شده است.

رضوانی فر گفت: سال گذشته متوسط پرداختی به کارکنان گمرک ۷ میلیون تومان بود که امسال با افزایش ۱۴۰ درصدی به ۱۷ میلیون تومان رسیده است. بودجه عمرانی نیز از ۵۰۰ میلیارد به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi